skip to Main Content

Er du et samvittighedsmenneske med stort S? Sådan hjælper du dig selv!

Meget handler nu til dags om at ”nå det hele”. Alt skal nås og helst på den halve tid. Jobbet skal passes og helst til perfektion. Udseendet skal vedligeholdes. Vennerne skal ses. Middage skal holdes. Og huskede du nu at svare sms´en fra Maria i går? Og ønske Karl tillykke med den nyfødte?

Mange af os går rundt med ”dårlig samvittighed” konstant. Vi vil jo så gerne gøre ”det rigtige” og vi vil så gerne gøre alle glade. Derfor er der altid noget, vi kunne gøre bedre og altid nogle venner eller familiemedlemmer, vi kunne besøge noget oftere. Men på bekostning af hvad? Dit overskud, dit selvværd, din indre ro, måske endda … dit helbred?

Vi skal passe på, at de gode gerninger og stræben efter ”det perfekte liv” ikke tager overhånd. Lever du med en konstant følelse af dårlig samvittighed, lever du i en konstant stresset og tynget krop. Din krop påvirkes, når dit sind er rodet, belastet og stresset. Og vice versa. Derfor har Body SDS et stort fokus på, at vi skal kunne mærke os selv. Husker du at mærke efter til daglig, hvordan du har det og hvad der egentlig er godt for DIG – vil du automatisk få mere overskud.

Din øgede opmærksomhed på dit eget velbefindende vil give pote i sidste ende. Din energi og overskud vil nemlig blive brugt på det, som er dine 1. prioriteter, og er der ikke energi til 2. og 3. prioriteterne, må de vente til en anden dag. På den måde sørger du selv for, at overskuddet også er der i morgen.

Der findes ikke en universel opskrift på, hvordan man kan nå det hele på den halve tid og stadig have masser af overskud. Derfor er det netop vigtigt at vide, hvordan tiden skal prioriteres, og hvordan man samtidig passer på sig selv. Vi er alle forskellige, og det er derfor også forskelligt, hvor meget man kan nå hver dag, før man bliver stresset.

Vil du ud af den “onde cirkel” – hvor det manglende overskud giver dårlig samvittighed, og den dårlige samvittighed giver manglende overskud?

Du kan hjælpe dig selv ved…

  • At tænke mere over dine kost- og drikkevaner.
    Vi kan ikke komme uden om det. Kosten har en indflydelse på vores genelle velværesniveau! Gennem den ”rigtige” kost, kan du booste dit energiniveau og gøre din krop et rarere sted at være i. Det giver mere glæde og overskud til at komme igennem dagen.
    Læs evt. 11 fantastiske fødevarer for dit helbred .
  • At dyrke sport, der er godt gang i.
    På den måde får du brændt masser af krudt af – og eventuelle ophobede aggressioner får lov til at komme ud. Body SDS´ Pafei er eksempelvis fremragende til sådan et formål. Ophobede følelser blokerer nemlig også for livslysten, energien og overskuddet. Læs mere om Body SDS-træning HER.
  • At meditere 20-30 minutter hver dag.
    Meditation siges at give mere energi end en middagslur. Det hjælper dig samtidig med at komme i kontakt med dig selv, få mere jordforbindelse og dermed mindre tankemylder.
  • At klargøre, hvad der er realistisk at nå uden at blive stresset.
    Sætter du ikke realistiske mål for dig selv, vil du altid være bagud og blive skuffet. Der er intet i vejen med høje forventninger, de skal bare også være realistiske. Derfor skal du heller ikke bruge for meget krudt på at sammenligne dig selv med, hvad andre når, kan og gør. Vi er alle forskellige, og det er derfor også forskelligt, hvad vi kan nå at udrette uden at gå ned med flaget. Derfor er det vigtigt at kende dig selv og mærke efter.
  • At Investere i dit helbred med Body SDS-behandlinger.
    Ja, selvfølgelig nævner vi det. Body SDS-behandlinger er en sikker måde at investere i sit helbred på – Både for at forbedre den nuværende situation og for at forebygge alvorlige livsstilssygdomme. Behandlingerne afspænder både krop og sind, sætter gang i kredsløbet, og retter op på eventuelle skavanker, skævheder, ophobninger og andre slags belastninger. Behandlingerne hjælper derfor med at ”nulstille” systemet og give dig ”indre rum” til mere overskud og nye inputs. Læs mere om behandlingen HER.

 

Back To Top
×Close search
Search